poniedziałek, 4 listopada 2013

Kolczurka klapowana jednoroczne pnącze - zielone od wiosny do jesieni

Witam dzisiaj coś co znam od dziecka z wyglądu, ale jakoś nigdy nie interesowałem tym jak to się nazywa.
Dzięki forum Świat kwiatów dowiedziałem się, że jest to jednak Kolczurka Klapowana






Wygląd. Pnącze, które przez rok potrafi zdziałać wiele.
Gdy w maju wzejdzie z ziemi opada dopiero w październiku listopadzie, lub jak kto woli po pierwszych przymrozkach.

Ma białe i żółte kwiaty i jak dla mnie gdy owoc jest dojrzały wygląda dosyć ciekawie bo ma żółtą intensywną barwę.


Gdy owoc jest dojrzały strzela. I do tego wydziela biały lepki sok.
Owoce niby mają kolce, ale nikt się nimi nie skaleczy. Przynajmniej szczerzę w to wątpię ^^


W środku ma od jednego do czterech nasion, a nieraz zdarz się nawet więcej.
Nigdy ich jakoś nie zbierałem bo roślina sama potrafi walczyć o swój byt.
Przywiozłem ją na działkę w 2004 roku. w 2005 Już jej nie było, a w tym urosłą na działce u sąsiada, który nie odwiedza swojej działki. Natomiast roślina ma się u niego dobrze.


Tak jak mówiłem ciemne nasionka w komorach przeznaczonych właśnie dla nich.


Co do nazwy postaram się oszukać jak się to pnącze nazywa ;]
Pozdrawiam
I zapraszam do lektury starszych postów. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz